10 sfaturi pentru sănătatea ta la birou

Biroul unde lucrezi nu este cel mai propice loc pentru a-ți pune la punct sănătatea, ba chiar dimpotrivă. Dar asta nu înseamnă că nu poți recurge la mici trucuri pentru a evita să te îngrași, pentru a te menține hidratat și sănătos.

By Diana Zăgrean Published on 2015-09-24 in La birou

1. Fă-ți un orar de hidratare. Multe persoane se plâng că în jurul orei 15 se simt lipsite de vlagă, indiferent dacă au mâncat sau nu mult la masa de prânz. De fapt, specialiștii avertizează că deshidratarea te poate face să te simți moleșit. Bea regulat apă la birou, chiar dacă nu îți este extraordinar de sete.

2. Nu mai mânca dulciuri și snacksuri la birou. Te-ai întrebat de ce slujbele sedentare îi fac pe oameni să se îngrașe? Ei bine, află că multe kilograme sunt cauzate de gustările complet nesănătoase, grase și pline de calorii goale de la birou. În loc de chipsuri, snacksuri și dulciuri preambalate, alege fructe și semințe.

3. Puțină mișcare nu strică. Obișnuiește să parchezi mașina mai departe de birou, ca să faci o scurtă plimbare de două ori pe zi. Mergi la etajele superioare pe scări, renunță la lift și ieși la plimbare în pauza de masă, dacă îți permite timpul (să fim serioși, nimeni nu mănâncă timp de o oră întreagă la prânz).

4. Împarte pizza cu un coleg de birou. De multe ori, problema cu îngrășatul nu este că mâncăm nesănătos, ci că mâncăm prea mult. Împarte pizza cu un coleg de birou și scapă de foame cu o salată de fructe la desert pe care o poți lua la pachet.

5. Detensionează gâtul. Mușchii gâtului pot avea mult de suferit dacă acesta stă prea mult într-o poziție fixă sau nefirească. Dacă slujba ta presupune scris mult la tastatură, sau vorbit la telefon, ia măsuri să nu rămâi cu gâtul înțepenit și dureros.

6. Problemele oculare sunt serioase. Nu uita să clipești cât mai des. Dacă lucrezi mult pe calculator, pune o alarmă sau ține minte să clipești intens în pauze scurte la fiecare oră.

7. Concediul nu trebuie lăsat pe altă dată. Stresul și oboseala unui proiect dificil pot devasta sistemul imunitar și starea psihică a corporatiștilor. Dacă ai trecut printr-o perioadă dificilă la locul de muncă, ia-ți un concediu de o săptămână în care să te odihnești și să te relaxezi.

8. Tastatura, mouse-ul și biroul sunt pline de microbi. Chiar dacă echipa de curățenie îți șterge biroul de praf, nu te aștepta ca ei să dezinfecteze suprafețele așa cum ai nevoie. Tastatura de la birou poate fi un loc mai murdar decât vasul de toaletă, deci dezinfectează cu spirt din când în când, ca să nu te îmbolnăvești.

9. Înlocuiește cafeaua cu smoothie-uri. Cafeaua este o substanță de care abuzăm din plin la locul de muncă. Dacă ai nevoie de energie rapidă și de o mai bună concentrare, învață-ți corpul să scape de băutura care te deshidratează și care îți stresează nervii și inima. Prepară-ți acasă smoothie-uri din fructe, legume, iaurt și semințe și bea din când în când, pentru un plus de vitamine și energie.

10. Plantele reduc stresul. Ok, poate că nu îți poți aduce pisoiul la birou, ca metodă antistres, dar poți aduce un ghiveci pe birou. Nu se știe exact de ce, dar cercetătorii americani au descoperit că prezența plantelor într-un birou reduc semnificativ stresul resimțit de angajați.

Diana Zăgrean

Nimic nu e imposibil. Secretul e să găsești abordarea potrivită în timp util. Also, I'm fun at parties :))